Thursday, March 24, 2011

Tq ma...

Hi...

entry dibuat dikala aku sedang KERISAUAN/SUSAH HATI time-time final second sem (tahun pertama) exam nih (ektuly disebabkan carry mark DE yang teruk) ..Sangat2 perlukan my ma untuk bergayut tp skrg kul 4.00 am. Hujan2 di subuh hari ini menambahkan lagi feeel aku utk menulis karya unsung hero ini.=D .


Hari ini bukan bday aku ..  tp 19/03 yang lepas. Soo . tiap2 kali bday confirm akan ada orang yang wish bday boy/girl kan? mebi untuk manusia-manusia di luar sana yang berpacaran confirm bf/gf akan jadi org terawal utk wish bday! hell YES! tp orang yang PALING awal wish aku ialah Mama aku sendiri. fuh...... 
Ini adalah petikan SMS beliau - no editing. - ini yang aku sempat selamatkan dari phone aku becoz phone before this sudah hancus berkecai. =( ..


"Ya Allah sempena Hari lahirnya, Engkau berilah anakku kesihatan, semangat yang jitu, kekuatan mental & fizikal agar kuat menghadapi ujian Mu ya Allah & muliakan dan sayangi dia, berkati diriniya, sihatkan tubuh badannya, limpahkan rezekinya, jauhkan daripada fitnah, penganiayaan & penghinaan, suburkan benih keimanan dengan penuh rasa kasih sayang serta taqwa. Makbulkan cita-citanya untuk mendapat kejayaan cemerlang dalam pelajaran yang sedang di ikutinya Amin Ya Rabbal Alamin" Umi dan KELUARGA -
Wish untuk 20 tahun punya Bday !



"Ya Allah.. anak yang membaca sms ini adalah anak yang baik, kuat & sabar. Kau tingkatkanlah kehidupannya dengan rezeki yang berkat. Kau rahmatilah setiap langkahnya. Kau berilah dia bimbingan dan petunjuk Mu agar muda dia memahami semua pelajarannya dan berila dia kejayaan yang cemerlang dalam semua pelajaran yang  dihadapinya. Bersihkanlah hatinya.. kau kuatkanlah imannya. Kau peliharalah diri dari fitnah dan hasad dengki. Sempena hari jadinya panjangkan umur dan sihat sejahtera, bahagiankanla hidupnya. Ringankan permudahkan pelajaran yang dihadapinya. Amin.. Salam n doa kami untuk Ijul. Happy Bday 2u" - 
wish 19 tahun punya bday! 


Tiap-tiap tahun mcm ni kecuali kalau aku LIVE ada kat rumah tiada la maen mesej2 mcm nih ... 

Tp selalunya ma akan call dulu before hantar mesej yang panjang lebar ni... hiihii.. 

kalau call tu dia selalu ingatkan JANGAN LUPA MAKAN TELUR REBUS time bday.. aku sendiri pun xtaw kenapa mebi pasal tradition kan? ..









 




DOA UNTUK IBU BAPA-

Ya Allah
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas
didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas
kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah
mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku
jadikanlah itu semua penyebab susutnya
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan
mereka dengan perkenan-Mu ya Allah
hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan
kebaikan berlipat ganda.

Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi
syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul
bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman
yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu... .

Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha
Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah
yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.

Amin Ya Rabbul Alamin..


time-time Susah & senang mereka jalah yang aku cari... selain bermunajat kepada yang MAHA ESA.. 

p/s Aku yang menulis perihal diatas bukanlah untuk menunjuk or WHATEVER tetapi sebagai memori aku untuk masa depan dan mereka2 yang sudi stalk membaca entri ini Sekian TERIMA KASIH! 





Share/Bookmark

1 comment:

fizalinolie said...

Siapa lagi kita wajib sayangi kalau bukan parents kita. Nice entri.. Apa2 pun slmt berkenalan jul.. Lama indak cakap sabah bah.. hehehe