Monday, June 21, 2010

MAS and Air ASia !


Assalamualaikum & Salam Sejahtera keatas kalian..


MAS or AIR ASIA?

Buat korang2 semua yang dah biasa naek flight mesti dah banyak kali DILEMA? .. haha.. takde lah.. bukan dilema tp just pening nak pilih air lines yang mana satu.. ...



Selalunya MAS dikaitkan dengan kos penerbangannya yang AGAK mahal la .. and Air Asia lebih dikenali coz tiket yang ditawarkan oleh syarikat air lines nih lebih murah berbanding dengan MAS.. haha
Soo, kalaw korang tanya aku mana satu yang jadi pilihan akuu??? (KALAW!!) .. tp kalaw x tanya pun aku tetap akan tulis psl bab airlines nihh... teeheee =)

Semestinya pilihan aku MAS ... Hurm!!.. mebi korang akan lebih prefer air asia.. but for me..air asia belum lepas piawaian aku. (Chheewaah!) hahaha...


Nak taw The reason?

  1. Korang semua dah kena racun ngan ayat jiwang NOW EVERYONE CAN FLY.. the reason is becoz the tambang cheaper then MAS.. betul!!.. tp ayat ni, Cuma tuk orang yang sekali sekala jejak kapal terbang. SERIUS!
  2. Servis MAS sangat2 mantop!.. haihh.. kalaw korang nak experience servis mas yang Full.. korang kena duk sebelah aku.. confirm! Dapat servis yang eklusiiffff!!! (Coz aku jarang duk diam.. mulut ak xbenti mintak barang .. ehehe)
  3. Keselesaaan... especially orang yang KECIK macam aku nihh.. semestinya kerusi MAS menjadi pilihan aku coz lebih besar dan seleesaaa... maklum laa .. ukuran pinggan pun 20 x 2. HAHA!
  4. Pramugarinya yang agak sopan.. dari segi auratnya.. kesopanannya itu lebih sedikit daripada air asia.. Thumbs uP!
  5. MAKANAN for surreeeee!!!!!!!!!!! Tengok la gambar. Mmg soodaapp!!
  6. Suasana KLIA better than LCCT.... selesa... ! teheee =) surau ssaaangat banyakk!
  7. Mostly parents yang mempunyai anak-anak kecil akan naek MAS .. coz akak stewadesss sangat baikk. Bagi banyak hadiah+makanan.. then part paling best.. flight akan jadi meriah. Siap leh kacaw anak orang (kalaw ada anak dara laaagi CHARE)....
Memang sedaaapppp!


Atlit sabah (wakil SUKMA) pun naek MAS.. sponsorrr!


korang boleh nampak keselesaan yang dialami oleh aku. kalaw Air Asia.. jangan harap!


Design JAM yang x penah berubah.. COOL!


Flight 2 jam setengah x terasa dengan kehadiranyaa.. thx to the parents


Ektuly banyak lagi.. tapi aku pun xtaw apa yang banyak tuh... hehe....

Nak dapat tiket MAS yang murah senang je.. korang kena la taw book awal.. insyaAllah.. kalaw dah rezeki korang.. mmg harga tiket MAS akan jadi lebih murah dari Air Asia.. tambahan lagi.. aku pun naek MAS kalaw tiket murah je..
Tunnnnnnnguuuu.. aku jadi owner 1 pelantar minyak kat Malaysia ni, barula aku beli on d spot and duduk kat bussiness clas..

Hahahaha.... (aku ketawa banyak sangat ek?)

Sekiann.. daaa~
Share/Bookmark

No comments: